16/09/2019

Braintrust classifica en sis segments als viatgers joves

El Baròmetre NextGen elaborat per la consultora Braintrust ha classificat en sis segments el perfil dels viatgers joves: culturetas, outsiders, viejóvenes, trekkers, hiperconectados i disfrutones. La finalitat de l’estudi és ajudar a les empreses turístiques a definir la seua estratègia de negoci i implantar-la posteriorment.
L’estudi de Braintrust no es basa en els valors socials i demogràfics dels enquestats, si no en paràmetres que responen a preguntes com el perquè, el para quin i, també, el com. En aquest sentit, l’informe revela que els integrants de cadascun dels grups es comporten de forma semblant.
El “cultureta”, un jove conscienciat amb el medi ambient i la sostenibilitat que destina un alt pressupost. És un jove que destina un pressupost alt als viatges i ho fa per a descobrir.
Els “outsiders”, joves poc daus a les xarxes socials i la tecnologia, fugen de les modes i viatgen en família o amb amics per a sentir-se un més en els llocs que visita. Reserven a través d’agències de viatges tradicionals i viatgen molt, una mitjana de 3,2 vegades a l’any.
Els que viatgen per a descansar són els “viejóvenes”. Són principalment dones i la seua aspiració és el relax i l’entreteniment. Són viatgers poc tecnològics i reserven a través d’agències de viatges presencials.
Els viatgers que vol connectar amb la naturalesa són els “trekkers”, els agraden les noves experiències i la naturalesa, seguida de la gastronomia i l’enologia. Aquests són els seus principals interessos a l’hora de viatjar. Són viatgers que reserven directament en la destinació.
Els “hiperconectados” són els que viatgen per a explicar-ho. Són actius en xarxes i comparteixen normalment la seua rutina diària i també quan viatgen. Reserven els seus viatges online i amb molta antelació.
I, finalment els “disfrutones”, els que viatgen amb l’objectiu fonamental de gaudir. La majoria són dones amb nivell de formació alt i que els agrada tenir el seu temps lliure ocupat amb activitats diverses.