arriba

El Big Data i la realitat virtual, tecnologies de major impacte en la transformació del ...

El Big Data i la realitat virtual, tecnologies de major impacte en la transformació del sector turístic

L'Observatori Traveltech de Futurizable, elaborat juntament amb l'Innovation Hub Travel Edition de la fundació Mobile World Capital Barcelona i Sngular, s'ha dut a terme a través d'una sèrie d'activitats materialitzades a través d'esdeveniments, enquestes i entrevistes. El resultat de tot açò conforma, en part, el contingut un document que revela dades tan interessants com que les tecnologies que major impacte tenir a l'hora d'abordar aqueixa transformació digital són el Big Data, la intel·ligència artificial, les realitats virtual i augmentada i l'automatització de processos i la robòtica.
L'Observatori reconeix que les empreses del sector turístic, mercat que representa entorn del 12% del PIB espanyol, estan abordant la seua transformació digital per a mantenir la competitivitat. Però, encara que sector turístic i dels viatges gaudeix de molt bona salut a Espanya cal seguir innovant per a millorar la relació amb els viatgers i incrementar l'eficàcia dels models de negoci.
De fet, cada vegada més experts en innovació turística i empreses del sector consideren que és necessari passar al model d'innovació disruptiva, en el qual es pot arribar a canviar radicalment un model de negoci amb la finalitat d'adaptar-se a les transformacions que es van produint en el mercat.
Entre altres conclusions, l'Observatori destaca que a la millora dels models de negoci li segueix en importància amb un 28% de les opinions la necessitat de detectar i donar resposta als canvis d'hàbits, gustos i interessos dels clients, així com garantir la sostenibilitat mediambiental que assenyala el 22% dels enquestats.
També van coincidir en el potencial de tecnologies com la robotización, per a la realització de determinades tasques, les de reconeixement biomètric per a la detecció d'emocions i el blockchain, per a la detecció del frau.
Finalment, en opinió dels professionals del sector, existeix una falta de cultura de compartir en les empreses. I proposa establir un full de ruta que ajude a empreses i persones a aplicar les innovacions tecnològiques.
Descarrega document complet