05/11/2018

Elda aspira a convertir-se en una Destinació Turística Intel·ligent a través d'accions destinades a potenciar el turisme

El projecte Smart City Elda s’ha presentat en el saló d’actes del Museu del Calçat donant a conèixer una sèrie d’accions destinades a potenciar la història, el patrimoni i, sobretot, el turisme de la ciutat. El document gira entorn de quatre eixos fonamentals que es desenvoluparien entre 2019 i 2023 amb un pressupost de 1.047.000 euros de finançament europeu. 
Rafa Montaner i Quino Palací, de la consultoria de desenvolupament local Crea360, han presentat el projecte, on s’arreplega el concepte de Smart City i la seua aplicació en el camp del turisme, la qual cosa pot contribuir a millorar aquest eix d’Elda amb una sèrie de 14 accions que es fonamenten en quatre línies estratègiques diferenciades: El producte turístic, la infraestructura turística, sistemes d’informació i gobernanza i promoció econòmica.
Entre els anys 2019 i 2023, el projecte Smart City planteja un cronograma d’accions, entre les quals destaquen una App social, local i mòbil, ‘beacons’ o balises en zones comercials obertes, una targeta ciutadana, wifi pública, un sistema Open Business, per a conèixer la mobilitat dels turistes i monitorizar el consum i impacte econòmic en la ciutat, així com l’adhesió a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana, entre uns altres.
Després de la presentació del projecte Smart City, la jornada ha continuat amb una taula redona on han participat experts com Juan Ignacio Torregrosa, director de l’Escola Politècnica Superior d’Alcoi; Rosario Navalón, professora titular de Geografia Regional i membre de l’Institut de Recerca Turística de la Universitat d’Alacant; així com Manuel Gomicia, regidor de Territori i Ciutat Intel·ligent de l’Ajuntament d’Alcoi. A la finalització de la taula redona, s’ha exposat un exemple de bona pràctica Smart aplicada al turisme a càrrec de Jordi Díaz, fundador de l’empresa Play and Go Experience.