16/02/2018

Espanya, per sota de la mitjana quant a reserves de viatges online

 
Les reserves online no es convertiran en el mètode preferit per a comprar viatges a Espanya fins a 2022. Així ho assegura Phocuswright, que en un informe presentat a gener, analitza que la penetració de reserves online en el nostre país es va quedar en un 43% en 2017, segons analitza Fabián González, analista independent de la companyia a Espanya. En 2021, Phocuswright preveu que les reserves online en el nostre país arribaran al 47%.
La xifra per a 2021 és sorprenentment inferior al nivell aconseguit pel continent europeu en el passat 2017, on les reserves online ja superaven el 51% del total de reserves de viatges, la qual cosa equival a 138.000 milions anuals.
Segons les previsions de Phocuswright, les reserves online creixen entorn a 1% anual pel que en 2021 s’estima que es duran a terme el 55% del total de les reserves a Europa, mentre que a Espanya seguirà encara per darrere de la mitjana europea aconseguida en 2017.
Bretxa generacional
“Espanya sempre ha quedat ressagada pel que fa a la taxa general de penetració online europea, si bé hi haurà un canvi gradual amb el pas del temps”, explica González. Açò es deu, principalment, a les diferències generacionals, “però a mesura que la població més jove i coneixedora de la web es convertisca en potencial client de viatges, la taxa general online/mòbil s’anirà ampliant gradualment”.
Segons les dades de Phocuswright, quan ‘al pastís online’, les reserves d’allotjament representen entorn del 50%, mentre que les aerolínies es porten un 33%.
Finalment, González afig que, a pesar que la penetració de la banda ampla a Espanya és una de les àmplies del món, “les compres remotes mai han sigut tan rellevants com en altres països, tal vegada per la falta de costum que sí es dóna en altres països mediterranis com Itàlia”. Si bé, sembla que la tendència anirà canviant en la pròxima década, conclou.
 
Font: Tecnohotel