18/06/2018

Evolució de Google com metabuscador d'hotels i vols

La consultora Phocuswright ha seguit l’evolució dels productes de viatges de Google i el seu creixent paper en la cerca i compra dels viatges.
Aquest treball de seguiment desvetla que Google ha anat guanyant terrè en els aproximadament cinc anys que porta en actiu, sobretot en la contractació de vols. Phocuswrigth assegura a més que Google Flights i Hotel Ads envien molt més tràfic als llocs web d’aerolínies i hotels que a les OTAs.
Referent a les aerolínies, el seguiment analitza American Airlines i United. En tots dos casos la compra de vols es dispara enfront del metabuscador Kayac.com amb una diferència considerable.
I, encara que Google segueix sent hui dia un jugador xicotet en la metabusca d’hotels, també està guanyant terrè, especialment com una font de tràfic cap al canal directe dels hotels.
De fet, les cadenes hoteleres poden considerar a Google com una palanca per a relaxar l’enorme paper que exerceixen les OTAs en el cicle de compra de nits d’hotel online. Les referències de Google Hotels a cadenes hoteleres han augmentat des d’agost de 2017 fins a abril de 2018 quasi quinze punts, amb alguns alts i baixos.
 
 
Accés a Phocusrigth