29/06/2017

L'Agència Valenciana del Turisme aposta per garantir al turista la professionalitat i qualitat dels serveis i allotjaments

 
Estudiar la dinamització dels destins de litoral mitjançant l’anlisi de la importància dels habitatges turístics és l’objectiu de la jornada celebrada avui en l’emblemàtic edifici de la Barbera dels Aragonés a la Vila Joiosa. La directora general de Turisme, Raquel Huete, ha inaugurat junt amb la regidora de Turisme, Marta Sellés, aquesta jornada en la qual participen representants públics i empresaris del sector turístic.

La jornada, tercera de les celebrades en aquest cicle, s’ha realitzat gràcies a un conveni de col·laboració entre l’Agència Valenciana del Turisme i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) que promou la celebració de sis jornades sobre temes d’interès comú com a normativa, modalitats d’allotjament o evolució del sector.
En la seua intervenció, la directora ha explicat que un destí turístic no pot ser atractiu si no és un bon lloc per a viure. “Solament un poble o ciutat on es visca bé pot ser oferit al turista”. Raque Huete ha posat l’accent en que “cal garantir al turista la professionalitat i la qualitat de serveis i allotjaments. Per això, -continua Huete- , el bon fer en mans de professionals, les bones pràctiques i complir sempre amb la legalitat és garantia d’èxit”.
En aquest sentit, Huete ha defensat que “oferint un allotjament de qualitat s’afavoreix que el turisme genere negoci i que siga un negoci que beneficie al sector, als treballadors i, per descomptat, als ciutadans. Desde l’agència del turisme tenim clar que el turisme està en un territori i aquest territori està conformat per municipis i aquesta vocació de municipalista està impregnada en la nostra política turística tal com arreplega la nova Llei de Turisme i Hospitalitat”.
L’evolució de l’oferta d’apartaments turístics amb un creixement d’un 21% interanual, segons dades de l’INE, revela la importància d’aquestes jornades d’anàlisi. Cal tenir en compte que els apartaments turístics de la Comunitat Valenciana van rebre en 2016 més d’1,5 milions de viatgers que van realitzar 10 milions de pernoctaciones.
La necessitat de que empreses i administracions treballen juntes, una posada en comú de propietaris i ajuntaments, la legalització de l’oferta d’apartaments, i l’exigència d’excel·lència en l’oferta ha sigut les conclusions de la jornada.