12/03/2018

L'Agència Valenciana del Turisme engega un programa pioner de trasformación digital del sector turístic valencià

L’Agència Valenciana del Turisme ha engegat un programa pioner per a la transformació digital del sector turístic valencià. Aquest projecte s’emmarca en l’estratègia de Destinacions Turístiques Intel·ligents i està gestionat per la nova Oficina d’Assistència Tècnica a DTI, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur).
Tal com ha assenyalat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, l’objectiu d’aquest projecte, que està dirigit a tècnics i professionals d’empreses i destinacions turístiques de tota la Comunitat Valenciana, és «oferir una oportunitat de millora a les destinacions, incrementant la seua eficàcia i l’opció d’obrir-se a nous horitzons gràcies a l’aplicació de tecnologies d’última generació».
El programa proposat per Turisme representa una eina clau de suport a les empreses i destinacions turístiques valencians en el procés d’adaptació a l’entorn digital. El seu desenvolupament en tota la Comunitat Valenciana es durà a terme a través de la Xarxa CdT i d’altres organismes col·laboradors.
Precisament, tal com ha apuntat Colomer, serà en les instal·lacions dels CdT on es duran a terme els tallers pràctics i seminaris tècnics, que impartiran professionals especialitzats en diferents àmbits tecnològics en què es divideix el programa: gestió intel·ligent, social mitjana, màrqueting i distribució, innovació en la gestió i tecnologies per a la transformació. La previsió és que al llarg d’enguany es duguen a terme una vintena de tallers.
«Volem seguir apostant pels nostres centres de desenvolupament turístic com a pols de formació i innovació, centres des dels quals oferir oportunitats per a professionalitzar el sector i per a ser més competitius», ha remarcat el secretari autonòmic, qui ha destacat que aquesta proposta, una vegada implantada, «preveu precisament millorar la competitivitat del model econòmic i turístic de la Comunitat Valenciana».
Colomer ha incidit que «l’objectiu és, a través de la capacitació dels professionals del sector, ser capaços d’oferir solucions digitals i tecnològiques en els processos de valor d’empreses i destinacions».