arriba

L'OMT assegura que el turisme inclusiu afavoreix el desenvolupament sostenible

L'OMT assegura que el turisme inclusiu afavoreix el desenvolupament sostenible

El turisme funciona com a vehicle per al desenvolupament sostenible, així com per a la reducció de la pobresa i de la desigualtat, segons conclou un informe de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), elaborat en col·laboració amb Globaldit, membre afiliat de l'OMT.
L'informe, titulat Global Report on Inclusivament Tourism: Model and success stories -Informe mundial sobre turisme inclusiu: model i històries d'èxit-, proposa models de destinacions turístiques inclusives en funció de la capacitat del turisme per a integrar a grups desfavorits i generar una activitat beneficiosa per a ells.
L'Organització Mundial del Turisme ha presentat aquest informe amb motiu del Dia de les Nacions Unides de 2018. El model contribueix directament a l'ODS 8 (treball decent i creixement econòmic), a més de l'ODS 10 (reducció de les desigualtats), però també a l'ODS 5, sobre igualtat de gènere i a l'ODS 17, relatiu a l'aliança mundial en pro del desenvolupament sostenible.
Foto 3
“A mesura que la globalització, la interconectividad i el creixement de les classes mitjanes facen que cada vegada més persones viatgen, el món seguirà semblant més xicotet i la inclusió es convertirà en una prioritat encara major”, ha assenyalat el secretari general de l'OMT, Zurab Pololikashvili.
Pololikashvili ha afegit que aquesta publicació “serà una eina important perquè la comunitat turística propicie i promoga la inclusió en les destinacions, a més d'una referència valuosa per a tots els actors del turisme en el desenvolupament de millors pràctiques perquè el sector siga més inclusiu”.
A més, l'informe destaca la necessitat de fomentar el debat i d'examinar nous enfocaments del turisme inclusiu, a fi d'impulsar la sostenibilitat del turisme a llarg termini.
Experts de la Fundació Ashoka, el Consell Global de Turisme Sostenible, Google, IE University, PREDIF, el Fondo ODS, Airbnb, Vinces, Walhalla DCS i Ekin Consulting han participat en aquest informe.
Foto 1
També s'inclouen històries d'èxit de diferents interlocutors, tals com l'Autoritat de Turisme de Gauteng, l'Oficina de Coordinació de Turisme del Mekong, CENFOTUR, l'Organització de Turisme de Corea, VisitScotland, Chemonics i l'Estat mexicà de Michoacán.
Informe complet