28/06/2018

L'Organització Mundial del Turisme i Globalia presenten la primera i major convocatòria mundial per a startups de turisme

L’Organització Mundial del Turisme (OMT), en associació amb Globalia, grup turístic capdavanter d’Espanya i Amèrica Llatina, ha anunciat el llançament de la 1ª Competició OMT de Startups de Turisme (1st UNWTO Tourism Startup Competition). És la primera iniciativa, i la més gran del món, dedicada a identificar les noves empreses que lideraran la transformació del sector turístic. Per a trobar els millors projectes, la convocatòria es llançarà en 164 països.
El programa té com a objectiu seleccionar les millors solucions i els projectes més disruptivos. La detecció de talent s’enfoca cap a la cerca de propostes pioneres en la implementació de tecnologies emergents i disruptivas, així com en empreses emergents o startups, que es basen en nous models de negoci, com l’economia circular. En aqueix sentit, un dels pilars d’aquesta convocatòria és donar visibilitat als projectes que aposten per un turisme més sostenible.
El procés de cerca de startups és tan ambiciós com a complex: detectar els millors projectes, en tots els racons del planeta. Per a açò, l’OMT i Globalia han confiat aquesta fase a la consultora d’innovació Barrabés.biz. amb més de 20 anys d’experiència en la creació, connexió i activació d’ecosistemes d’emprendimiento i innovació.
Per a amplificar l’abast de la convocatòria i facilitar la inscripció de les empreses emergents interessades, el programa serà instrumentat mitjançant la plataforma digital YouNoodle, empresa de referència de Silicon Valley en el sector de la cerca de startups a nivell mundial.
«La innovació i les inversions turístiques no són una fi en si mateix, sinó un mitjà per a fomentar millors productes turístics, millorar la gobernanza del turisme i aprofitar la provada sostenibilitat del turisme, creant ocupacions i generant oportunitats», va dir el secretari general de l’OMT, Zurab Pololikashvili.
Per la seua banda, el CEO de Globalia, Javier Hidalgo, va confirmar el suport a aquesta nova iniciativa destacant que «com un grup turístic global, volem brindar als guanyadors l’oportunitat de treballar amb nosaltres i transformar el sector junts”.
Per a participar en aquesta convocatòria mundial, les startups han de presentar models de negoci que estiguen relacionades amb aquestes quatre àrees: Futur dels viatges, Experiència de turisme. Impacte mediambiental i Desenvolupament comunitari.
Els interessats a participar poden trobar més informació i postular-se a través de l’assetge web del programa en www.tourismstartups.org. Les sol·licituds estan obertes del 26 de juny al 3 de setembre de 2018. Els projectes s’avaluaran segons cinc criteris: singularitat i viabilitat de la solució, impacte potencial, model de negoci, escalabilidad i perfil de l’equip. Un jurat avaluarà les inscripcions i seleccionarà les millors per a ingressar a una semifinal que es comunicarà al setembre de 2018.
Els guanyadors d’aquesta competició tindran l’oportunitat de formar part de les empreses capdavanteres del sector del turisme.
 
 
 
Vídeo
www.globalia.com