31/05/2019

La Xarxa DTICV, protagonista en la tercera edició de la jornada Casos d'èxit d'Intel·ligència Turística

El director d’Intel·ligència Turística de la Comunitat Valenciana, Mario Villar, ha participat en la jornada Casos d’èxit d’Intel·ligència Turística, la tercera edició de la qual s’ha celebrat en l’Institut de Turisme de la regió de Múrcia. Villar va exposar el projecte de les Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana (DTICV), desenvolupat per Turisme, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur).
La jornada es va estructurar en tres blocs: la importància de la normalització en les destinacions turístiques intel·ligents, la transformació digital de les destinacions amb la ciutat de Múrcia com a exemple i les eines i sistemes d’intel·ligència aplicades a destinacions.
Al costat de Mario Villar han participat en el primer bloc de la jornada, moderat pel director d’unitat de serveis d’AENOR Sergio González, la CEO d’Intel·ligència Turística Celia Romero, el gerent d’ITH Álvaro Carrillo i Mª Cruz Cadis, directora tècnica de l’ICTE.
El director d’Intel·ligència Turística ha destacat en la seua intervenció la importància d’aquesta Xarxa DTICV, amb 49 adhesions entre municipis, diputacions i mancomunitats. “La Xarxa DTICV és pionera a Espanya i una referència per a altres comunitats autònomes”, va explicar Villar.
mario murcia
Romero va exposar el cas de Benidorm, la primera Destinació Turística Intel·ligent del món certificat per AENOR i de la implantació del qual és responsable. Per la seua banda, Álvaro Carrillo va introduir origen i objectius de la nova norma UNEIX 178504. I finalment, Mª Cruz Cadis recalcament en la gestió de les dades que unida a la tecnologia ofereixen un increment de l’eficiència en les organitzacions tant públiques com a privades.
En l’esdeveniment, organitzat per l’empresa Intel·ligència Turística, especialitzada en destinacions turístiques intel·ligents, al costat d’AENOR, l’Institut de Turisme de la Regió de Múrcia i la UCAM va comptar amb el suport de Telefónica, Segittur, Invat·tur, ITH i ICTE van participar més de 180 professionals del sector del turisme i la normalització.
Des de l’empresa promotora de l’esdeveniment, Intel·ligència Turística, la seua CEO i fundadora, Celia Romero, comenta que la tercera jornada de casos d’èxit d’intel·ligència turística celebrada en l’ITREM vol convertir-se en una actuació de referència per a la difusió, conscienciació i divulgació de la promoció de la marca Q de Destinació Turística Intel·ligent. Amb aquesta acció es pretén recolzar aquells casos d’èxit que han incorporat la normalització i metodologies testejades a Benidorm, la primera destinació turística intel·ligent certificat del món sota la norma UNEIX 178501.