26/10/2018

Mabrian Technologies proposa diversificar productes i buscar nous mercats per a competir amb destins emergents com Turquia

Álex Villeyra, el director d’Operacions de Mabrian Technologies, la plataforma de Big Data per a destins intel·ligents, ha animat a la trentena d’assistents a l’últim Desdejuni Invatotur, celebrat en col·laboració amb Hosbec i Visit Benidorm, a impulsar la competitivitat, buscar nous mercats, diversificar productes i reforçar el sol i platja per a fer front a competidors emergents com Turquia.
Villeyra ha aportat dades de la plataforma Mabrian, extrets dels principals portals de reserves i basats en anàlisis semàntiques de satisfacció.  Mabrian és la plataforma d’intel·ligència de mercats enfocada exclusivament en el sector turístic. La seua capacitat d’aportar una visió de 360 graus sobre el comportament i tendències en destinacions turístiques és de les més completes que ara mateix existixen i amb la que es col·labora activament des d’Invat·tur, Visit Benidorm i Hosbec.
A través d’esta anàlisi, s’obté una radiografia immediata de l’extraordinària especialització del sector turístic turc que, amb 650 establiments -d’ells la mitat de cinc estreles- i repartits en 600 quilòmetres de platja, comença a decantar-se pel tot inclòs de luxe a un preu que oscil·la entre els 80 i els 120 euros per persona i dia. A més té un potencial de creixement de 200 nous hotels en el curt i mitjà termini, la qual cosa suposaria al voltant de 200.000 nous llits hotelers en el mercat internacional.
El creixement dels mercats europeus a Turquia i en la regió d’Antalya en particular, està sent espectacular ja en 2018. Amb un 65% més de paquets turístics venuts, està recuperant de forma accelerada les posicions que van abandonar en 2010 després dels episodis de la primavera àrab.
En esta recuperació ha tingut molt a veure l’increment de la percepció de seguretat dels turistes. Encara que Benidorm i la Costa Blanca estan encara per damunt d’este índex, sent dels més elevats a nivell mundial, és cert que estos destins estan conquistant mercats que fins ara no operaven. Els seus principals mercats són els alemanys, russos, anglesos i ucraïnesos, però també estan atraient també a països com a Emirats Àrabs, Dubai, Xina, Corea i Índia per la seua posició geoestratègica entre Orient i Occident. La seua diversificació de mercats és una de les seues grans fortaleses.