arriba

Reconeixement facial, la nova forma de pagament virtualvirtual

Reconeixement facial, la nova forma de pagament virtualvirtual

El reconeixement facial no és una novetat en el sector hoteler, ja que ja hi ha hotels que compten amb aquest tipus de sistema per a obrir les portes de les habitacions, sensors que identifiquen les emocions humanes a través de les expressions o espills interactius amb tecnologia biomètrica. Però el reconeixement facial ja pot anar més enllà de les habitacions i del check-in. De fet, ja pot aplicar-se fins i tot a les plataformes de pagament.
BBVA ha anunciat recentment que es troba en ple desenvolupament de mètodes de pagament basats en tecnologies biomètriques, un fet que faria “invisible” el moment del pagament en els comerços, la qual cosa podrà beneficiar al sector hoteler quan haja acabat d'expandir-se.
D'aquesta forma, els clients podran pagar “per la cara”, és a dir, que gràcies al reconeixement facial evitaran haver d'anar fins al mostrador a pagar l'estada o els serveis rebuts.
De moment, la banca ja utilitza una app en les cafeteries i restaurants de Ciutat BBVA, gestionats per Sodexo. En les instal·lacions de l'empresa en el barri madrileny de les Taules, més d'1.000 empleats utilitzen des dels seus dispositius mòbils una aplicació per a automatitzar els pagaments, de manera que poden demanar cafès, pagar-los, reservar taula, menjar i eixir sense si més no demanar el compte, la qual cosa estalviaria temps tant als hostes com al propi negoci.
A més, el sistema permet seleccionar els productes concrets que es volen consumir perquè estiguen llests i arreplegar-los sense tenir esperar, així com la programació de productes favorits. En el cas dels hotels, el client podria demandar l'habitació, l'activitat o el menjar en el restaurant i que s'anyada de forma automàtica al seu compte, que podrà comprovar en tot moment.
Tecnologia per a eliminar la fricció
Però la companyia ha volgut anar més lluny en el seu objectiu per eliminar la fricció en l'experiència del client en el comerç, i per açò el següent pas serà la integració d'aquestes tecnologies que faran desaparèixer el procés de pagament. El sistema, per al qual ja s'estan realitzant proves pilot, reconeix la cara de l'usuari mitjançant càmeres proveïdes d'intel·ligència artificial i realitza el càrrec directament en la targeta associada al perfil.
Les proves s'estan realitzant en el restaurant Central de BBVA, un establiment que acull cada dia a una mitjana de 2.000 persones en un període de tan sol dues hores i amb una oferta gastronòmiques que inclou més de 15 menús diferents. El projecte s'està duent a terme amb la tecnologia de Veridas, la startup de biometria que BBVA va crear en 2017 juntament amb Das-Nano. La signatura està especialitzada en el desenvolupament de programari per a la verificació i autenticació digital de la identitat personal, a través del reconeixement facial, de veu o d'imatges o documents o amb la lectura de petjades.
En aquest cas, el sistema empra algorismes de machine learning, a través dels quals les màquines “aprenen” a identificar tant els rostres dels usuaris com els productes de la safata, per a efectuar correctament el cobrament en la seua targeta.
“La nostra aspiració és crear noves experiències de pagament que ajuden persones i comerços a millorar les seues vides i negocis, alguna cosa que forma part de la nostra estratègia de convertir la banca digital en un assessor dels seus clients”, ha explicat el responsable de Global Payments de l'empresa, Ignacio Bañón.
 
 
Font: TecnoHotel