20/02/2018

Set claus de les reserves hoteleres dels millennials

 
 
Els millennials són ja la generació més influent en el món viatges. I a més són idonis per al sector hoteler, doncs no solament els encanta viatjar, sinó que també els agrada gastar diners, sempre que es complisquen les seues expectatives. No hi ha dubte que aquests joves d’entre 20 i 30 anys tenen expectatives molt diferents a les quals tenien altres generacions anteriors. Són una generació tecnològica, propensa al luxe i a les celebracions més que els seus predecessors.

No necessiten agències de viatge perquè estan tan acostumats a usar Internet i una agència de viatges física és alguna cosa estrany per a ells. Des que eren molt xicotets, cerquen i reserven allotjament online Per tant, si es vol arribar a aquesta generació cal apostar per Internet, pel seu web i per OTAs i metabuscadores. Si ben encara hi ha qui va a una agència de viatges física, cada vegada són menys, ja no solament pels millennials, sinó perquè els seus pares, moltes vegades, deixen la reserva de les seues vacances en mans dels seus fills.
Arrere van quedar els temps en els quals un hotel podia passar sense connexió wifi. De fet, és alguna cosa tan bàsic que els millennials ho assumeixen com un requisit ineludible. Per açò, l’aposta ha d’anar més enllà. El concepte de smart room és alguna cosa que va en augment entre aquesta generació, especialment el fet que puguen usar els seus propis smartphones o tablets per a obrir l’habitació, així com per a controlar tots els serveis a través d’ells (llum, televisió, climatització o persianes).
Al seu torn, tenir un assistent d’intel·ligència artificial en les habitacions és cada vegada més comuna, ja que les persones s’estan acostumant a ells en les seues pròpies llars. En resum, el seu hotel ha d’actualitzar-se quant a tecnologia es refereix per a atraure amb garanties a aquesta generació.
Si bé a tots els hostes els relaxa el confort d’un hotel, els millennials són més aventurers, és a dir, prefereixen abandonar la piscina per a anar a explorar la cultura local. D’ací, que la ubicació de l’hotel siga tan important. No és el mateix tenir un hotel en ple barri de Malasaña o La Llatina, a Madrid, que tenir-ho al costat de l’aeroport. Els hostes millennials sempre miren la zona abans de reservar. A més, volen que des de l’hotel se li aporte informació valuosa: què fer, on menjar i a on anar. És a dir, haurà de preocupar-se més de saber on està el restaurant més popular que d’oferir petits luxes a aquests joves.
La personalització
La personalització va a ser el concepte que guie el sector viatges en els pròxims anys. Hem d’aconseguir que el check-in es duga a terme sense cap tipus de fricció. Un altre dels reptes d’aquests anys és aconseguir una web amb zones personalitzades i que oferisquen una o una altra informació segons el client que navegue pel nostre lloc. A més, s’ha d’apostar per la personalització de l’habitació, duta a terme a través de la web i abans del check-in. Ja siga una botella de xampany o una suite amb llums de discoteca. Depèn de l’hotel decidir fins a on pot oferir, però la personalització jugarà un paper molt rellevant en el futur.
A més, aquests joves depenen tant de la tecnologia, que cada vegada valoren més la naturalesa i tot el que aquesta els pot aportar. Per açò, si hi ha possibilitat, els hotels han d’apostar per tenir zones enjardinades on els hostes puguen passejar i descansar. Però clar, mantenir un jardí suposa tenir personal destinat a tal fi, així com les eines necessàries per a la seua conservació en estat òptim. I assegure’s d’anunciar el seu jardí en la web o en les OTAs perquè marque la diferència respecte a la seua competència.
Els hostes millennials li van a cercar en les xarxes socials. Més del 80% d’ells usa almenys una xarxa social, mentre que la gran majoria usa entre dues i tres. Facebook, Twitter i Instagram són les reines d’aquest mercat. Són canals al seu torn on va a poder comunicar-se amb ells d’una forma personal i directa. En els últims temps, Instagram s’està convertint en la xarxa social més important per a aquesta generació, que té a les imatges com a principal forma de comunicació. Així que no dubte a impulsar les seues xarxes socials, crear una comunitat online i proporcionar contingut valuós als seus hostes potencials.
La generació del mil·lenni aposta per viure experiències memorables abans que a tenir productes tangibles. És a dir, atraurà a més millennials oferint alguna cosa únic, fent-los formar part d’alguna cosa especial. No intente vendre l’habitació de l’hotel sense més, concentre’s en tot allò que fa únic al seu establiment. En definitiva, promoga un estil de vida del que qualsevol millennial vulga formar part.
Els millennials són viatgers que gasten diners, sobretot perquè ho poden pagar. Però el més complicat és oferir els serveis personalitzats que estan disposats a pagar. Per tant, mai cal generalitzar. Hi ha d’apostar per la tecnologia, però també li pot ocórrer que alguns dels seus hostes millennials cerquen en les seues vacances allunyar-se al màxim d’elles. Per açò, aconseguir l’equilibri és el més important.
Font: TecnoHotel