23/11/2018

Turisme Comunitat Valenciana publica la XI edició del Baròmetre de Xarxes Socials de les destinacions turístiques

Turisme Comunitat Valenciana, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), ha publicat la desè primera edició del Baròmetre de xarxes socials de les destinacions turístiques valencians, així com de les marques Costa Blanca, València, Benidorm, Alacant, Castelló Mediterrani i València Turisme. Aquesta anàlisi marcarà l’estratègia promocional en xarxes socials de Turisme CV.
El Baròmetre, corresponent als sis primers mesos de l’any, revela que les destinacions València, Benidorm, Alacant i Peníscola lideren les principals xarxes socials utilitzades: Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Quant a les marques són Costa Blanca i València les que encapçalen el rànquing en les quatre xarxes.
De l’anàlisi detallada de les dades, el Baròmetre desvetla que les destinacions de València amb 55.141 seguidors, Benidorm amb 46.672 i Peníscola amb 46.082 encapçalen en Facebook el rànquing. Els segueix d’a prop Alacant amb 39.707 i una mica més lluny Torrevella amb 27.298, Altea amb 26.382 i El Campello amb 25.533. En la forqueta compresa entre els 25.000 i els 20.000 estan els municipis d’Alcalà de Xivert – Alcossebre, Elx i Cullera. Santa Pola, Orpesa, Calp, Xàbia, Castelló, Dénia, Gandia, Canet d’En Berenguer i Benicàssim tenen entre els 16.277 seguidors de Santa Pola i els 10.414 de Benicàssim.
En Twitter, el rànquing general de destinacions segons el nombre de nous followers en el primer semestre de 2018, situa a València com a destinació capdavantera amb 32.360, seguit des de lluny per Alacant amb 20.469, Elx amb 12.503, El Campello amb 12.116 i Benidorm amb 10.008 seguidors. Per sota de 10.000 estan i Peníscola, Calp, Alcalá de Xivert – Alcossebre, Castelló, Gandia, Xàbia, Torrevieja, Villena i Santa Pola.
En Instagram, la xarxa en la qual es viuen els majors canvis i evolucions, València és el líder amb 16.916 seguidors, seguit de Benidorm amb 15.607 i Alacant amb 14.789. Per sota dels 10.000 estan Torrevella, El Campello, Cullera, Peníscola, Calp, Elx, Altea, Dénia i Santa Pola. I per sota dels 5.000 Xàbia, Villena, Benissa, Alcalá de Xivert – Alcossebre, Teulada, Alzira, Sagunt i Morella.
En el rànquing de reproduccions en YouTube destaca Peníscola amb 2.403.852, molt per sobre de les 922.320 de Gandia, les 640.265 de València i les 471.205 d’Alacant. Li segueixen Benidorm amb 317.753, Elx amb 219.227, Torrevella amb 189.991, Xàbia amb 17.459, El Campello amb 141.837 i Santa Pola amb 114.061 reproduccions.
Quant a marques turístiques, la Costa Blanca segueix mantenint-se líder en Facebook amb 78.076 fans i també ho fa en Instagram amb 21.876. Mentre que València lidera Twitter amb 32.360 followers i YouTube amb 640.265 reproduccions.
Els Ports ès Autèntic
En aquesta desè primera edicición, el Baròmetre ha pres l’exemple en Instagram la marca turística dels Ports és Autèntic, que va nàixer en 2016 per a unir tots els municipis de la comarca.
En 2017 va començar a publicar de forma periòdica en Instagram per a donar a conèixer poble, paisatges, festes i altres activitats. Ho va fer sempre amb imatges molt cuidades i fotografies de qualitat, a més, amb marca d’aigua per a promocionar i posicionar la nova marca.
Una primera anàlisi, realitzat al desembre de 2017, revela que tenia una comunitat d’1.500 seguidors, encara que sense interacció. En 2018, canvien d’estratègia i comencen a mobilitzar a la comunitat de seguidors perquè publicaren imatges amb l’hashtag #ElsPortsEsAutentic, per a seleccionar una foto diària per a compartir i convertir als seguidors en part activa del compte.
I tot açò, va portar a l’organització de concursos, premis, etiquetes del compte o donar likes a les publicacions que utilitzaren en hashtag amb un resultat que no s’ha fet esperar. En aquests moments, el compte ha superat els 10.800 seguidors i l’hashtag ha registrat més de 2.500 publicacions des de gener.
Estudis i informes
El baròmetre inclou, al final, els informes i estudis de referència com la Guia d’Implantació de Destinacions Turístiques intel·ligents de la Comunitat Valenciana, el Global Report on Inclusivament Tourism Destinations: Model and Success Stories, Anàlisi de l’ús de Facebook Ads per DMOs Estats Units, l’Informe Innovació Turística a Espanya 2018 i el Model de Platges Intel·ligents de la Comunitat Valenciana.