15/06/2018

Un informe d'OAG prediu l'entrada de grans plataformes digitals en les reserves de viatges

La companyia d’intel·ligència d’aviació OAG examina el futur de la tecnologia dels viatges. L’informe, elaborat per tècnics de la companyia, analitza detalladament l’adopció anticipada de diverses tecnologies disruptivas que inclouen anàlisi predictiva, intel·ligència artificial, blockchain, avions supersònics i vehicles autònoms.
OAG va demanar a 2.164 viatgers que identificaren les plataformes i els mètodes de pagament amb els quals se sentirien còmodes reservant viatges.
En el cas de les reserves van contestar 1.084 viatgers i Amazon va ser el guanyador amb el 44% dels enquestats dient que, si se’ls donara l’opció, considerarien reservar viatges amb el gegant del comerç electrònic. La consideració que els viatgers atorguen a Amazon és marcadament més alta en comparació d’altres plataformes. La següent alternativa més viable, basada en els viatgers enquestats, va ser Facebook, on solament el 14% de la població va dir que estaria disposada a reservar, un 30 per cent menys que Amazon. Els següents van ser Linkedin un 7%, Instagram 4%, Twitter 3% i Pinterest 2%.
També se’ls va demanar als viatgers que identificaren els mètodes més fiables de pagament i ací si van contestar tots. El resultat va ser Paypal amb un 49%, seguit d’Apple Pay amb un 42%, Google Wallet 22%, Bitcoin 6%, Facebook, 3%, WeChat Pay 2% i Alipay 1%.
En un altre ordre de coses, l’informe d’OAG explica que la reserva cega, on un viatger coneix la data de la seua eixida i el preu, però no l’aerolínia o el temps de vol, o coneix la ciutat i el tipus d’allotjament, però no l’hotel específic, representa una altra tendència de reserva en constant evolució. De fet, molts proveïdors ja han entrat en aqueix joc, inclosos Booking Holdings, Cheap Caribbean, Hotwire o Lufthansa, que permeten als consumidors seleccionar un aeroport d’eixida i una destinació i preu fixos, però sense cap altre detall.
A més, aquest informe predictiu de l’OAG conclou que mentre que aerolínies, hotels i OTAs continuen sent amos de la major part del mercat de reserves, en el futur la grandària del mercat i la creixent dependència dels consumidors dels canals digitals i mòbils obriran opcions per a futures disrupcions i competència, especialment per part de companyies com Google i Amazon.
 
 
Consultar informe complet