23/07/2019

La consultora BrainTrust analitza en el seu baròmetre NextGen el comportament dels viatgers millennials i els Z’s

BrainTrust Consulting Services, la consultora multinacional espanyola especialitzada en la indústria turística, acaba de llançar el nou Baròmetre NextGen, un document que analitza el comportament i perfil dels viatgers espanyols nascuts després de 1980, coneguts com millennials i generació Z’s.
Des de BrainTrust destaquen la importància del baròmetre ja que “les companyies turístiques han de conèixer i identificar els comportaments que mostren els nous viatgers per a poder influir sobre ells en les fases de decisió, consideració, reserva i gaudi del viatge”.
Un dels directors del baròmetre, Ángel García Butragueño, assegura que els joves estan transformant el sector turístic en l’actualitat. “És necessari saber quant gasten, com s’inspiren, què els motiva a l’hora de reservar els seus viatges, quins formats de viatge prefereixen, quins canals utilitzen, quins productes consumeixen i què demanden als agents del sector”, postil·la.
De fet, l’estudi revela que els viatgers NextGen són els que tenen una major disposició a la compra i consum de viatges d’oci. Més del 60% han donat valoracions a partir de set, enfront del 54% de la resta de generacions, la qual cosa situa l’índex de previsió de consum de viatges d’oci (IPCVO) en un 67,6 (el de la resta de generacions s’estableix en un 63,4).
Els joves espanyols realitzaran, enguany, una mitjana de 2,8 viatges als quals destinaran un pressupost mitjà de 683%o20AC. Aquesta xifra suposa un increment del 6,1% enfront de l’any anterior (respecte a un augment del 4,1% en la resta de les generacions).
Amb una mitjana de durada de poc més d’una setmana, l’informe mostra que un 47% d’aquests viatgers realitzaran almenys 3 viatges a l’any, arribant fins al 71% els que gaudiran de més de 2 viatges a l’any. De manera que la durada dels seus viatges és menor comparat amb la resta de viatgers, sent residual el percentatge que utilitza més de tres setmanes per viatge, amb prou faenes un 5%, mentre que el restant 95% és de menys de tres setmanes.
En concret un 13% gaudirà de dues setmanes, un 30% d’una setmana i un 52% de menys d’una setmana, sempre amb l’objectiu de fer quants més viatges millor, dins d’un concepte de generacions globals i viatgeres com són els millennials i els Z’s.
Cal destacar l’escassa estacionalidad que mostren els NextGen, amb només un 38% viatjant en la temporada alta, mentre un 62% ho fa fora d’aquesta temporada, dibuixant una magnífica oportunitat per a tota la indústria turística en la seua cerca contínua de la desestacionalización.
El document destaca també que els NextGen lideren tots i cadascun dels arguments per a viatjar, sent l’interès per conèixer un lloc nou (83%), la recomanació d’amics i familiars (60%) o la informació que han vist en internet (42%), els principals motius, quedant per darrere qualsevol tipus de publicitat ben siga en televisió, cinema, revistes, blogs o xarxes socials, la qual cosa ha de fer reflexionar als departaments de màrqueting sobre la seua inversió per a aquest tipus de públic.
Els viatges dels NextGen són amb vocació internacional, amb un 32% d’ells a l’estranger enfront del 26% de la resta dels viatgers. A Europa, Portugal, Itàlia, Regne Unit, Alemanya i Grècia són les destinacions majoritàriament triades pels joves, mentre que Estats Units i Japó es portaran el palmell pel que fa a horitzons més llunyans.
Aquesta elecció de llocs està molt relacionada amb la manera de viatjar de les noves generacions, doncs a pesar que el cotxe propi és el transport més utilitzat, les línies aèries low cost, el tren o l’autobús són els mitjans més diferencials.
A més, a diferència de les generacions X i I, els NextGen utilitzen un major nombre de fonts d’informació per a preparar els seus viatges, entre les quals destaquen els amics i familiars amb un 59%, les webs d’opinions i de destinacions turístiques amb un 51%, quedant per darrere les guies de viatge, els blogs especialitzats, les agències de viatges, i les xarxes socials.
Durant el procés de cerca i reserva, utilitzen el mòbil més que altres edats, amb tres usos de mitjana enfront de les generacions X i I amb dos usos de mitjana, i ho fan principalment per a veure recomanacions i llegir experiències d’altres persones (60%), reservar allotjament (52%) i veure fotos d’altres viatgers (40%).
Finalment, el Baròmetre NextGen de BrainTrust assenyala l’escassa fidelitat de les noves generacions en els seus comportaments, perquè només el 29% d’aquests viatgers són fidels a una destinació concreta, i només el 54% és fidel al tipus d’allotjament. Fruit d’açò és l’escàs record de les marques que tenen els viatgers.